Зупинки в Києві мають бути безпечні. Під час повітряної тривоги пасажири вимушені покинути наземний громадський транспорт, а де шукати найближче укриття – незрозуміло.
Такий досвід практикує Ізраїль: на кожній зупинці стоять залізобетонні бункери без вікон та з одним входом. Розраховані на кілька десятків людей. Біля захисних конструкцій можуть встановлювати бетонні стіни товщиною 20 см. Це дозволяє сховатися під час обстрілів і захистися від осколків.
Ізраїльський досвід вже запозичує Харків. Сподіваюся, наші підприємства зможуть оперативно зробити захисні конструкції й для Києва.
24 лютого поточного року розпочалось широкомасштабне вторгнення
російських військ на територію України. З перших годин цього вторгнення
російські терористичні війська активно застосовували ракетні та артилерійські
комплекси та бомбардувальну авіацію для нанесення ударів по цивільному
населенню. Київська міська рада в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, має діяти у короткі строки з метою вчасного, оперативного реагування на можливі загрози aбo ліквідацію ïxніх наслідків.
Як відомо, з 01 серпня 2022 року за рекомендаціями Державної Служби України з надзвичайних ситуацій в місті Києві обов’язковими правилами роботи всього громадського транспорту, зокрема і наземного, під час повітряної тривоги є зупинка руху такого транспорту під час повітряної тривоги. Відповідно до рішення Ради оборони міста Києва, КП «Київпастранс» та керівники приватних компаній, які надають послуги з перевезення пасажирів, під час повітряної тривоги мають зупиняти рух транспорту, вибравши безпечне місце відповідно до Правил дорожнього руху, та забезпечити для пасажирів можливість залишити салон, після цього пасажири мають пройти до найближчого укриття.
Зважаючи на такі обставини, постало питання про термінове розгортання
в місті Києві мережі захисних конструкцій цивільного захисту в межах зупинок наземного громадського транспорту в місті Києві для укриття пасажирів спроможних забезпечити, або принаймні суттєво підвищити рівень безпеки громадян (переважно з числа представників цивільного населення) від воєнних злочинів, які чи не щодня вчиняються збройними силами російських терористичних військ. Як вказує світовий досвід, зокрема Ізраїлю, облаштування «безпечних зупинок» із метою цивільного захисту населення, в таких бомбосховищах лежить принцип їх швидкої доступності з моменту оголошення повітряної тривоги та можливість не тільки витримати руйнівну силу дозволеної міжнародним гуманітарним правом зброї, а й убезпечити населення від смертельної загрози.
З цією метою розроблено проєкт рішення Київської міської ради «Про вжиття заходів щодо створення безпечних захисних конструкцій в межах зупинок наземного громадського транспорту в місті Києві в умовах дії особливих правових режимів», яким пропонується доручити Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) спільно з Комунальним підприємством «Київпастранс» протягом одного місяця розробити Перелік місць із найбільшим скупченням пасажиропотоку для облаштування та створення фонду захисних конструкцій цивільного захисту в межах зупинок наземного громадського транспорту в місті Києві для укриття пасажирів під час повітряної тривоги. Також пропонується провести на такі зупинки безкоштовний інтернет, щоб люди змогли комфортно і безпечно чекати на громадський транспорт.
Проєктом рішення передбачається, що список зупинок, де потрібні захисні конструкції, підготують Департамент транспортної інфраструктури КМДА, КП «Київпастранс» та КК «Київавтодор» спільно з районними адміністраціями. Департамент інформаційно-комунікаційних технологій КМДА подбає про підключення Wi-Fi в укриттях.